Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Προσεγγίζοντας την έκθεση "Σχέδιο Σωτηρία"

Στο μάθημα των Εικαστικών έγινε προετοιμασία (ειδική προβολή με εικόνες από την έκθεση) σε όλα τα τμήματα της Β τάξης.
Μετά την επίσκεψη ακολούθησαν συζητήσεις σε όλα τα τμήματα και ιδιαίτερα στο Β1 και Β2 (που συμμετέχουν στο πρόγραμμα) στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας.

Αναζητήθηκε υλικό (πριν και μετά την επίσκεψη) στις εξής πηγές:

-Δελτίο τύπου έκθεσης (για το concept, την περιγραφή και τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες) και σχετικές ανακοινώσεις και άρθα σε διάφορες ιστοσελίδες/εφημερίδες

-το blog "....ενα ντοκιμαντέρ για την έκθεση Σχέδιο Σωτηρία Μνήμη και ασθένεια στον εικαστικό λόγο" που δημιούργησε η σκηνοθέτις Λουκία Ρικάκη (με πλούσιο υλικό σχετικό με την έκθεση και την ιστορία του χώρου) αποτελεί επίσης μια βασική πηγή πληροφοριών και μια πολύ ωραία προσέγγιση της έκθεσης.

-ο κατάλογος της έκθεσης (τον οποίο αγοράσαμε και υπάρχει στη βιβλιοθήκη του σχολείου) καθώς και η έκδοση Η "Σωτηρία": τόπος μαρτυρίου των φθισικών του Κώστα Στούρνα, μια πολύ σημαντική μαρτυρία που λογοκρίθηκε από τη δικτατορία του Μεταξά και ξαναεκδόθηκε πρόσφατα σε επιμέλεια Γ. Σταυράκη, που μας χάρισαν στο νοσοκομείο (και επίσης υπάρχει στη βιβλιοθήκη του σχολείου)

Μερικά πολύ ωραία links και άρθρα που βρήκαμε:
Όπως είναι φυσικό, λόγο και της ιδιαιτερότητας του θέματος αλλά και του εκθεσιακού χώρου και της συναισθηματικής φόρτισης που αποπνέουν, η έκθεση έκανε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά και πυροδότησε εξαιρετικές συζητήσεις στην τάξη και εκτός. Η άμεση συνάντηση της σύγχρονης διατύπωσης (με σύγχρονα εικαστικά μέσα από νέους ως επί το πλείστον καλλιτέχνες) με την ιστορία και με ένα τόσο ισχυρό θέμα όπως είναι η ασθένεια άφησε ανεξίτηλες εντυπώσεις στα παιδιά.

Σημειώνουμε ότι πολλά από τα παιδιά δεν είχαν ξαναεπισκεφθεί έκθεση σύγχρονης τέχνης. Ένας απέραντος κόσμος συμβολισμών όμως έγινε άμεσα προσιτός λόγω της προσωπικής ευαισθητοποίησης τους για το θέμα της ασθένειας και τις προεκτάσεις του (φθορά, πόνος, θάνατος, απώλεια αγαπημένων κλπ).

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου