Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Μια άλλη προσέγγιση του "Σχεδίου Σωτηρία"



Ένα βίντεο με εικόνες από την έκθεση, που βρήκαμε στο youtube. Η περιγραφή του βίντεο:

Το τραγούδι του Γιώργου Θεολογίτη - Κατσαρού, που το έγραψε το 1928, το τραγουδάνε εδώ οι Χειμερινοί Κολυμβητές σε ζωντανή συναυλία (1997). Τραγούδι ο Κ. Σιδέρης. Συνοδεύεται με κλαρίνο, κορνέτα, τρομπόνι, ακορντεόν, κιθάρα, κοντραμπάσο, τύμπανα, από την μπάντα της Φλώρινας και τους συνεργάτες των Χειμερινών Κολυμβητών.

Φθισικός είναι ο φυματικός. Στις αρχές του 20ου αιώνα, η Σωτηρία ( στο σταθμό του μετρό της Εθνικής Άμυνας) ήταν το πρώτο σανατόριο και φιλοξενούσε χιλιάδες φυματικούς, ανάμεσα στους οποίους και το Γιάννη Ρίτσο και τη Μαρία Πολυδούρη. Το 2010 έγινε στο χώρο του νοσοκομείου μια έκθεση με τίτλο "Σχέδιο Σωτηρία Μνήμη και ασθένεια στον εικαστικό λόγο", από την οποία είναι και οι περισσότερες φωτογραφίες του βίντεο ( Φωτογραφίες που βρήκα στα blog της Γιώτας Δραίνας και sotiriaplan.blogspot.com)

Μάνα μου είμαι φθισικός, μάνα μου έχω φθίση·
φύλα τον άλλο μου αδελφό, μάνα να μην κολλήσει.

Μάνα μου διώξε τις γιατρούς, να μη με τυραννούνε,
αφού δεν είναι ικανοί τον πόνο μου να βρούνε.

Σ' αραχνιασμένο σπήλαιο θα πάω να κατοικήσω,
ωσότου να 'λθει η στιγμή, μάνα, να ξεψυχήσω.

Πολλές μανάδες κλάψανε, ας κλάψει κι η δική μου
στης Αριζόνας τα βουνά ας θάψει το κορμί μου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου